Sistemul de monitorizare a presiunii în pneuri avertizează șoferul atunci când presiunea în pneuri este prea mică.
Dacă presiunea anvelopei este prea mică, aceasta poate provoca condiții de condus nesigure. Totodată, poate provoca uzura prematură a anvelopelor și poate duce la defectarea lor. Dacă o anvelopă cedează, ar putea apărea o explozie care ar putea duce la pierderea controlului asupra vehiculului.
De îndată ce martorul de monitorizare a presiunii în pneuri (TPMS) se aprinde, verificați presiunea în toate cele patru anvelope. Dacă una dintre anvelope are presiunea scăzută, adăugați aer până când aceasta atinge specificațiile indicate de producător. Lista cu valorile optime se găsește în interiorul panoului ușii laterale a șoferului.
Martorul se poate aprinde și dacă presiunea anvelopei este prea mare. În acest caz, verificați presiunea tuturor celor patru anvelope și dezumflați pneul care indică o valoare mai mare decât cea impusă se producător.
Dacă martorul se aprinde în timp ce conduceți, găsiți cea mai apropiată benzinărie și verificați presiunea anvelopelor. Conducerea anvelopelor sub nivelul menționat de producător poate provoca uzura și prezintă pericole de siguranță.
Uneori, martorul se aprinde și se stinge la scurt tip, ceea ce se poate datora temperaturilor exterioare fluctuante. Dacă presiunea scade peste noapte, apoi crește în timpul zilei, martorul se va stinge odată cu încălzirea vehiculului sau odată cu creșterea temperaturii.
Dacă martorul se aprinde odată ce temperaturile se răcesc, veți ști că vremea determină fluctuația presiunii din anvelope.
Dacă se aprinde cu întreruperi după ce porniți mașina, și apoi rămâne pornit, aceasta înseamnă că sistemul nu funcționează corect. Un mecanic ar trebui să se uite la vehiculul dvs. cât mai curând posibil.
Citește și Mulți posesori de Dacia se întreabă ce semnifică martorul de bord ”zig-zag”